INterzuid – een blik in het bedrijf door de ogen van Joost Caris

 

“Interzuid: alle voordelen van een klein team met de mogelijkheden van een groot concern”

 

De afdeling Forwarding, daar is alles mee begonnen. Het is de afdeling waar ik werk. Maar we hebben meerdere afdelingen en werken allemaal samen. Bijvoorbeeld ook met onze ‘eigen wielen’, het inzetten van onze vaste vervoerders. Die samenwerking loopt binnen Interzuid overal soepel, maar voor mij is de afdeling Forwarding het belangrijkste, het is de basis van het bedrijf.

We doen veel echt mooie projecten die net weer even anders zijn dan de standaard transporten. Zo hebben we laatst gezorgd voor de transporten van de nieuwe graszoden voor Red Bull Arena in Leipzig. Ik ben een echte voetballiefhebber en door het vervoer van zo’n grasmat en alles wat erbij komt kijken, bekijk je het voetbal ook weer even anders. Er komt zo veel meer bij kijken dan alleen het voetbal zelf.

We hebben onlangs ook het transport verzorgd voor het Eurovisie Songfestival. Daarnaast hebben we al eens het bühne materiaal van Andre Rieu vervoerd. Dat zijn echt leuke, aparte dingen om te doen.

In mijn werk heb ik veel contact met vaste klanten van grote, langdurige projecten. Die klanten kunnen vandaag de dag bij iedere leverancier van diensten terecht, de concurrentie is enorm maar ze blijven tóch bij ons terugkomen. Het is als bedrijf tegenwoordig moeilijker om je klanten te behouden, maar bij Interzuid hebben we daar niet zo’n last van. Dat zegt wel iets over hoe we ons werk doen. Een van onze sterkste punten is ook de korte lijnen binnen het bedrijf. Interzuid is een onderdeel van een groot concern (Ewals). Hierbinnen maken we gebruik van de voordelen van een groot bedrijf, maar toch opereren wij zoals we dat altijd gedaan hebben. Flexibel zijn, korte lijnen, snel en duidelijk handelen. Kijk, er is natuurlijk ook overleg met Ewals maar dit is van oorsprong ook een familiebedrijf met dezelfde uitgangspunten als Interzuid. We maken gebruik van elkaars mogelijkheden. Het is een mooie samenwerking. Interzuid met alle voordelen van een klein team en tegelijk de mogelijkheden van een groot concern. Een perfecte combinatie.

Als ik Interzuid voor de toekomst zie dan is het mijns inziens niet de bedoeling dat we groeien qua bezetting maar meer qua efficiency. We zijn onlangs gestart met een nieuw TMS en daarmee hopen we met minder handelingen beter werk te kunnen neerzetten.

Joost Caris

 

Tel.      +31 (0)77 3243 111

Fax.     +31 (0)77 3243 129

mailto: Joost.Caris@interzuid.nl

INterzuid – een blik in het bedrijf door de ogen van Karel Jansen

 

“In slechte tijden goed oogsten op basis van vertrouwen”

 

Werkzaam op de afdeling Sales ben ik sinds januari 2012, maar ik kwam al heel lang bij Interzuid over de vloer omdat mijn vorige werkgever zaken deed met dit bedrijf. De sfeer binnen het bedrijf sprak mij altijd al erg aan. Ik ben een gevoelsmens, dus als iets niet goed voelt, begin ik er ook niet aan. Dat geldt ook voor de manier van werken van Interzuid als bedrijf. Alle werknemers worden echt als persoon behandeld, we worden niet in een hokje gestopt zoals je dat vaak bij grote bedrijven ziet. Men vindt het hier belangrijk dat je je prettig voelt op de werkvloer. Dat zie je ook terug in het aantal jaren dat een medewerker bij Interzuid blijft, mensen stappen niet snel meer op als ze hier eenmaal zijn.

De kracht van Interzuid zit hem echt in de mensen. Op een eerlijke manier zaken doen zorgt ervoor dat iedereen zich prettig voelt. Niet alleen naar de cijfers kijken, maar we gaan voor een goede band met de klant voor de langere termijn. Op basis van vertrouwen. Daar kom je het verst mee.

Misschien kom het daardoor ook wel dat er ondanks de financiële crisis nog steeds groei in het bedrijf zit. We zien volop kansen voor de toekomst. We zijn echt met een club jonge mensen die een grote schat aan ervaring met zich mee dragen. Die combinatie samengevoegd met de persoonlijke ‘touch’ van het bedrijf beïnvloeden de toekomst van Interzuid op een positieve manier.

De financiële crisis wil ik eigenlijk zo niet noemen, ik denk dat de het beeld hiervan voornamelijk door de media gecreëerd wordt. Er wordt maar constant verteld dat we in een crisis zitten maar zelfs in slechte tijden moet je goed kunnen oogsten. Je moet gewoon je blik verplaatsen en het ergens anders oppakken dan waar het voorheen voor het grijpen lag.

Karel Jansen

 

Tel.      0031-77-3243154

Fax.     0031-77-3243159

E-Mail  Karel.jansen@interzuid.nl